02188218279-86053927

افزایش 4 برابری صادرات پتروشیمی بوعلی سینا

442 بازدید | سه شنبه 08 تیر 1400 | دسته بندی : اخبار

به گزارش خبرنگار شانا، محمد احمد زاده دوشنبه هفتم تیرماه، در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ارائه گزارش عملکرد شرکت و اقدام های در حال اجرا اظهار کرد: فروش محصولات این مجتمع پارسال 25 درصد افزایش داشت که پنج درصد آن به دلیل افزایش تولید و 20 درصد به دنبال فروش محصولات سال 98 بوده و این شرکت در سال 99 هیچ محصول فروش نرفته ای نداشته است.

وی با اشاره به اینکه سود این شرکت سال 99 نسبت به سال 98 سه برابر شد، افزود: صادرات زمینی این شرکت نیز پارسال حدود چهار برابر شد و از آنجا که صادرات زمینی هزینه لجستیک کمتری دارد، بنابراین افزایش درآمد برای شرکت نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا بنزن را یکی از محصولات سودآور برای شرکت و نیاز داخل اعلام کرد و گفت: تولید این محصول نیز پارسال در این شرکت افزایش یافت.

احمدزاده به بهره برداری از طرح شیرین سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا اشاره کرد و افزود: این واحد الباقی محصول برش سبک را که واحدهای متقاضی مصرف نکنند به محصولات صادراتی تبدیل می کند.این واحد حدود 20 تا 25 درصد سبب افزایش تولید و سودآوری شرکت می شود و درآمد ارزی برای شرکت خواهد داشت.

وی با تاکید بر تامین خوراک حداکثری برای تولید بر اساس ظرفیت و به کارگیری خوراکی هایی برای تولید محصولات با ارزش تر اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال ظرفیت تولید به طور کامل محقق شد و تلاش می شود پس از این نیز تولید افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به پروژه های در دست اجرای این شرکت اشاره و تصریح کرد: واحد شیرین سازی برش سبک به تازگی به بهره برداری رسمی رسید. بازسازی واحد پارازایلین نیز تا اواخر امسال وارد مرحله پیش راه اندازی و راه اندازی خواهد شد و مخزن TK-2001C نیز در مراحل پایانی است و تا دو ماه آینده عملیاتی می شود.

احمدزاده به 25 درصد افزایش تولید محصولات این مجتمع در سه ماه نخست سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال 99 اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم امسال، راهبرد و طرح های توسعه ای برای سه سال آینده با محصولات برش سنگین و بنزن به منظور ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی تدوین می شود.