02188218279-86053927

قرارداد EPC احداث واحد پلی اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز امضا شد.

560 بازدید | شنبه 12 تیر 1400 | دسته بندی : اخبار

قرارداد احداث واحد توسعه ای پلی اتیلن سنگین (HPDE) با ظرفیت تولید سالانه 310 هزار تن برای نخستین بار در کشور با دانش فنی ایرانی بین شرکت پتروشیمی تبریز و شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) امضا شد.

به گزارش نپینا، این قرارداد به عنوان یکی از بزرگ ترین پروژه های آذربایجان شرقی در 40 سال گذشته جایگاهی قابل توجه در سطح ملی از نظر حجم قراردادی در این استان دارد به طوری که حجم سرمایه گذاری پروژه حدود 220 میلیون دلار معادل 48 هزار میلیارد ریال برآورد شده است، به طوری که در دوران اوج نصب و ساختمان بیش از 1000 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

صادرات شرکت پتروشیمی تبریز با راه اندازی پروژه احداث واحد تولید پلی اتیلن سنگین به حدود سه برابر رقم کنونی می رسد. براساس برنامه ریزی های انجام شده فعالیت های اجرایی این پروژه در اواخر سال 1402 تکمیل می شود.

شایان ذکر است، با بهره برداری از واحد پلی اتیلن جدید ظرفیت تولید محصولات پلیمری این شرکت به 2.2 برابر ظرفیت کنونی می رسد.

شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی به عنوان پیمانکار EPCC پروژه یاد شده با دارا بودن چند تجربه پروژه های مشابه، پروژه HDPE تبریز را بر اساس برنامه زمان بندی تعیین شده و منطبق با استانداردهای بین المللی با اتکا به توان داخلی انجام می دهد.

انجام پروژه های توسعه ای در پتروشیمی تبریز پس از اطمینان از رعایت کامل اصول محیط زیستی اجرا می شود.

پتروشیمی تبریز با ایجاد 110 هکتار فضای سبز و مجتمع بدون الاینده صنعت سبز استان شناخته شده است.