02188218279-86053927

تولید ماهانه پتروشیمی شهید تندگویان دوباره سه رقمی شد.

431 بازدید | يكشنبه 13 تیر 1400 | دسته بندی : اخبار

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، امین ملک زاده با اشاره به اجرای گام جدید پروژه رفع موانع و گلوگاه های تولید در این مجتمع در اردیبهشت ماه امسال، گفت: با اجرای یک پروژه عظیم رفع گلوگاه ها و موانع تولید در اردیبهشت ماه زمینه تولید پایدار در این زنجیره پلی اتیلن ترفتالات فراهم شده است.

وی با اعلام اینکه خرداد ماه امسال تولید تجمعی ماهانه بار دیگر سه رقمی شد و از مرز یکصد هزار تن گذشت، تصریح کرد: خردادماه امسال، تولید بالغ بر یکصد و 6 هزار تن محصول در پتروشیمی شهید تندگویان ثبت شده است.

سرپرست مجتمع شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با تاکید بر اینکه در مجموع تولید سه ماه نخست امسال پتروشیمی شهید تندگویان، حدود 290 هزار تن بوده است، اظهار کرد: این مهم با تداوم برنامه های مختلف رفع موانع و گلوگاه های فنی و عملیاتی و متنوع سازی سبد تولید به دنبال رکوردهای تولید در سال جدید در مقایسه با مدت مشابه پارسال محقق شده است.

پتروشیمی شهید تندگویان در سال "جهش تولید" پس از اجرای چند طرح رفع موانع و گلوگاه های تولید شامل طراحی و ساخت مبدل های کارخانه CTA2، احیای کاتالیست پالادیوم و ... با حمایت از شرکت های دانش بنیان ایرانی موفق به ثبت رکوردهای جدید تولید شد، به طوری که پارسال، سالی درخشان در تاریخ تاسیس و بهره برداری پتروشیمی شهید تندگویان بود و با ثبت رکورد تاریخی و بی سابقه تولید یک میلیون و 104 هزار تن محصول، شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم واحد کنترل تولید پتروشیمی تندگویان را به عنوان واحد برتر سال 1399 انتخاب کرد.

با این زنجیره پلی اتیلن ترفتالات ایران قصد دارد در سال 1400 گام های موثری برای پایداری و جهش تولید بردارد.

افزون بر جهش تولید و ثبت رکوردهای جدید تولید محصول، متنوع سازی سبد محصولات هم یکی از سیاست های کلان این شرکت پتروشیمی به منظور مشتری مداری، کسب حداکثری بازار و جلوگیری از واردات محصولات مشابه خارجی بوده، به طوری که از دوسال گذشته تاکنون با هدف متنوع سازی سبد محصولات، کاهش ریسک و هزینه ها، افزایش سودآوری و پایداری عملیات تولید بیش از 10 محصول و گرید جدید شامل 6 گرید Low Melt پلی اتیلن ترفتالات، High Viscose PET یا نخ پلی استر مهندسی، گرید چادر مشکی، AUV PET، PET G و PET تخریب پذیر و ... مراحل تجاری و آزمایشگاهی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

پتروشیمی شهید تندگویان بزرگ ترین تولید کننده محصولات مهم و راهبردی پلی اتیلن ترفتالات (PET) و اسید ترفتالیک خالص (PTA) در کشور است.

این شرکت به عنوان بزرگ ترین و تنها تولید کننده محصول زنجیره پلی اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و 587 هزار تن محصول متنوع از جمله گریدهای مختلف PET را دارد.