02188218279-86053927

پلی الفین الاستومر چه استفاده هایی دارد؟

743 بازدید | شنبه 15 آبان 1400 | دسته بندی : مقالات

پلی الفین الاستومر چیست و چه استفاده هایی دارد؟

در این مقاله قصد داریم تمامی اطلاعات درباره پلی الفین الاستومر را در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید تا هر آنچه که لازم است از پلی الفین و کاربرد پلی الفین الاستومر بدانید را مطالعه کنید و به دانسته های خود افزوده کنید.

پلی الفین ها در واقع جزء دسته ای تقریبا جدید از پلیمرها می باشند که این پلیمرها با پیشرفت هایی که به تازگی درباره آن ها کشف کرده اند در کاتالیزورهای مخصوص نوع خود به وجود آمده اند. الاستومر پلی الفین از لحاظ رشد، لقب سریع ترین پلیمرهایی از نوع مصنوعی را به خود اختصاص داده اند و در مدت زمان بسیار کوتاهی جایگزین پلیمرهای عمومی و طبیعی شده اند.

شاید بتوان اشاره داشت که از اصلی ترین کاربرد پلی الفین الاستومر در این امر مهم است، که بیشتر آن ها با موادی که از جنس الفینی اند سازگاری دارند. در واقع پلی الفین های الاستومر، یک اصلاح کننده مناسب هستند که برای پلاستیک ها کاربرد دارند و استفاده می شوند. همچنین قابلیت های منحصر به فرد را ارائه می دهند که این ارائه برای لاستیک ها مورد استفاده و انجام قرار می گیرد.

مزایا و معایب پلی الفین الاستومر چیست؟

در این قسمت به برخی مزایا و معایب پلی الفین الاستومر اشاره خواهد شد. پلی الفین ها اکثرا در وزن های متفاوتی که اصطلاحا وزن مولکولی نام دارند، به نمونه ای تبدیل می شوند که در صنعت های مختلفی تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. پلی الفین ها در موارد  خاصی استفاده می شوند که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره های کوچکی می شود. این موارد شامل موارد گوناگون زیر می باشد:

*کمک کردن به پایداری و استحکام پلیمرهای دیگر در مقابل اشعه های فرابنفش

*پلی الفین های الاستومری از نوع قابل بازیافت هستند و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.

*از دیگرکاربرد پلی الفین الاستومر این است که به دلیل قابلیت چکش خوار بودن پایینی که دارند، از آن ها به عنوان پلیت یا ظرف های مخصوص برای انجام آزمایشات در صنعت های مختلف استفاده می شود.

تقریبا تنها عیب پلی الفین الاستومر در این است که به دلیل داشتن وزن مولکولی کم و پایینی که دارند ممکن است در اثر حرارت ذوب شوند. در واقع به شکل مستقیم و علمی تر هر چه وزن پلی الفین های الاستومر کم باشد، دمای مورد نیاز برای ذوب پایین می رود و کم می شود. برعکس اگر وزن پلی الفین های الاستومری بیشتر باشد، پس دمای مورد قبول برای ذوب آن ها هم بالا می رود و بیشتر می شود و طبیعتا کاربرد آن نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت.

ویژگی های پلی الفین الاستومر:

ویژگی های مربوط و قابلیت هایی که ممکن است پلی الفین الاستومر داشته باشد به شرح زیر است:

استفاده از پلی الفین ها در صنعت پزشکی، برای ساختن اعضای مصنوعی بدن، که این مورد موجب شده است که برای معلولان اتفاق خیلی بزرگ و خوشحال کننده ای باشد و امید به زندگی در جامعه این افراد بالاتر برود.

از دیگر ویژگی های پلی الفین الاستومر که می توان گفت تقریبا در حوزه پزشکی است، استفاده از آن ها برای تهیه روتختی هایی که در بیمارستان ها از آن ها استفاده می کنند.

برای تولید قطعه هایی که در ساخت انواع خودروها مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده می شود از این قطعات ما می توانیم به قطعه های داخلی خودرو یا قطعه های بیرونی خودرو مانند سپر ماشین اشاره کنیم.

از پلی الفین ها در تولیدات موارد خاص دیگر مانند تولید کفش، کار با انواع چرم های صنعتی و سنتی، تولید سیم های کابلی، تولید پلاستیک های متنوع و متفاوت می باشد.

موارد ذکر شده در بالا، اشاره مختصری از ویژگی های پلی الفین های الاستومری می باشد که از توجه ویژه ای برخوردار هستند.

شرایط خرید پلی الفین الاستومر

برای خرید پلی الفین الاستومر رعایت کردن چند اصل و امر مهم ضروری است. توجه کردن به این چند نکته که در ادامه برای شما خوانندگان عزیز شرح می دهیم، موجب می شود که شما خریدی را تجربه کنید که از شک و شبهه به دور باشد و اطمینان خاطر کاملی از انتخاب و خرید مد نظر خود را داشته باشید.

روی محصول انتخابی و مدنظر خود را با دقت بررسی کنید و متوجه شوید که اطلاعات کامل و مربوط به آن محصول حتما بر روی آن درج شده باشد.

روی کیسه های مواد را چک کنید که محصول مصرفی که قصد خرید آن را دارید حتما دارای استانداردهای کمی و کیفی باشد.

آخرین نکات درباره پلی الفین الاستومر:

باید توجه داشت که برای عمر طولانی محصولات پلی الفین الاستومری یک سری شرایطی لازم و ضروری است که با رعایت کردن آن ها می توان از محصول خریداری شده استفاده بهینه تری را به جا آورد.

نگهداری کردن از موادی که ساختاری شبیه به پلیمر دارند، به این منظور است که احتیاج به رعایت کردن نکاتی دقیق دارد. زیرا پلیمرها دارای ترکیبات شیمیایی که گاها اشتغال زا هستند، می باشند. پس اگر یک محصولی برای مراقبت از این جنس دارید اولین نکته در نگهدای از آن رعایت نکات ایمنی و داشتن یک کپسول آتش نشانی می باشد که بهتر است در انباری از این کپسول ها موجود داشته باشید.

در محلی که از این محصولات و وسیله ها را استفاده می کنید، بهتر است که همه روزه میزان رطوبت و دمای محیط داخلی را مورد اندازه قرار بگیرید.

مکان تعیین شده برای نگهداری وسایل و محصولاتی که از جنس ترکیبات شیمیایی و پلیمری هستند، بهتر است دارای تهویه ای مناسب باشند، تا کیفیت محصول به طور کامل حفظ شود.

محل نگهداری از آن ها باید جای نسبتا خنکی باشد، که در معرض و تماس مستقیم با نور خورشید نباشد.

در کنار این محصولات باید از قرار دادن دیگر محصولاتی که جنسی ناسازگار و مخالف با ترکیبات شیمیایی و پلیمری دارند، به شکل کاملا جدی پرهیز کرد.

محصولات و بسته بندی های آن ها نباید در تماس مستقیم با سطح زمین باشند، و باید برای آن ها از قفسه های چوبی استفاده کرد.

در محلی که از این محصولات محافظت می کنید، از ورود افرادی که با این محصولات و دسته بندی ها آشنایی ندارند، بپرهیزید.

موارد فوق نکاتی مهم درباره نحوه ی نگهداری از محصولات پلی الفین الاستومری می باشد که ملزم به رعایت کردن و انجام آن می باشیم.

قیمت خرید و هزینه پلی الفین و کاربرد پلی الفین الاستومر:

صحبت دیگری که به میدان می آید درباره هزینه ها و خرید این محصولات می باشد. با ما همراه باشید تا درباره تمام هزینه ها و چگونگی برآورد آن ها، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

قیمت و هزینه موادی که برای ساخت پلی الفین ها مورد استفاده قرار می گیرد، کاملا متغیر است. باید توجه داشت که ماده مهم در ساخت این مواد POE هستند که این مواد نام برده شده، اولین و پرکاربردترین ماده ای است که برای ساخت الاستومرها دستخوش تغییر می شود و همانطور که گفتیم قیمت آن ها کاملا متفاوت و متغیر است. به چند دلیل که در ادامه به آن ها می پردازیم:

*به دلیل وجود نوسانات قیمت ارز در بازار امروزه و پایین و بالا بودن مدام آن.

*تغییرات و نوسانات هزینه فروش نفت

*تغییرهای عمده در بورس هایی که مواد اولیه می فروشند.

باید توجه داشت چون که پایه ساخت و مواد اولیه همه موارد و محصولات ذکر شده در بالا بر پایه نفت می باشند، پس به دلیل ثابت نبودن قیمت نفت، هزینه های خرید و فروش پلی الفین الاستومر در بازار متفاوت است و قیمت مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

تمام توضیحات ذکر شده در بالا، برای آشنایی شما با کاربرد پلی الفین الاستومر می باشد. این که شما تقریبا اطلاعاتی درباره این پلیمرها داشته باشید و سپس اقدام به تهیه محصول مورد نظر خود کنید.