02188218279-86053927

صادرات نفت ایران با استناد به آمار نهادهای بین المللی افزایش یافته است.

320 بازدید | چهارشنبه 17 آذر 1400 | دسته بندی : اخبار

حسین حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار شانا، به قرارداد سه جانبه سوآپ گاز با ترکمنستان اشاره کرد و گفت: این قرارداد نویدبخش احیا و توسعه همکاری اقتصادی با این کشور است که می تواند نقشه آمریکا برای حذف ایران از بازار گاز منطقه را خنثی کند.

وی افزود: احیای روابط اقتصادی با ترکمنستان گام مهمی بود که برداشته شد، کشور ترکمنستان همسایه ایران است و ما با امضای قرارداد گازی روابط خود با ترکمنستان را تقویت کردیم و به یقین این موضوع به نفع کشور است، همچنین این قرارداد گشایش خوبی در حوزه دیپلماسی نیز به شمار می آید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امروز به دلیل اقدام های انجام شده، رقم صادرات نفت ایران با استناد به گزارش های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شرکت های ردیابی نفتکش افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

به گزارش شانا، سید ابراهیم رئیسی، روز سه شنبه (16 آذرماه) در آیین روز دانشجو اعلام کرد: منابع ارزی موجود در وضع خوبی قرار دارد و برخلاف روزهای نخستی که دولت را تحویل گرفته ایم نگران اوضاع نیستیم، فروش نفت نیز با وجود تهدیدها و تحریم ها شرایط خوبی دارد و صادرات نفت و میعانات افزایش یافته است.