02188218279-86053927

کارنامه موفق پتروشیمی ایلام در شرایط سخت تحریم

378 بازدید | سه شنبه 30 آذر 1400 | دسته بندی : اخبار

حسن نجفی سمنانی در نشستی با سارا فلاحی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی به راه اندازی پالایشگاه گاز ایلام در سال 86 با هدف تامین گاز کشور و خوراک پتروشیمی ایلام اشاره کرد و گفت: 250 میلیون دلار در تنگ بیجار، 450 میلیون دلار در پالایش گاز، یک میلیارد دلار در واحد HD و فاز نخست پتروشیمی و 866 میلیون دلار در فاز دوم پتروشیمی ایلام سرمایه گذاری شده است.

وی راه اندازی بزرگ ترین الفین غرب کشور در ایلام پس از 17 سال بدون حضور صاحبان فناوری و سازندگان را حاصل اعتماد به نخبگان و متخصصان صنعت پتروشیمی در جهت خنثی کردن تحریم های ظالمانه عنوان کرد و افزود: با افتخار می توان ادعا کرد نیروی انسانی ماهر و کارآمد در پتروشیمی ایلام قابلیت و ظرفیت اداره صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در کشور را دارند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام، به مشکلات پیش از راه اندازی الفین اشاره و اظهار کرد: پروژه ای که باید در چهارسال بهره برداری می شد و بدهی مالی فراوانی را بر پتروشیمی و سرمایه گذار تحمیل کرد.

نجفی سمنانی با بیان اینکه خوراک مورد نیاز از پالایش گاز ایلام با 60 درصد ظرفیت تامین می شود، ادامه داد: در صورت دریافت خوراک با ظرفیت 100 درصد، تولید ثروت در الفین به عدد 500 میلیون دلار در سال خواهد رسید. پتروشیمی ایلام به 923 هزار تن در سال خوراک نیاز دارد تا 458 هزار تن اتیلن تولید کند. اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و نفت کوره مهمترین محصولات تولید شده در واحد الفین هستند.

وی با قدردانی از تعامل سازنده، دلسوزانه و نگاه حمایتی مجمع نمایندگان استان ادامه داد: پتروشیمی ایلام طرح انتقال خوراک از ان جی ال 3100 دهلران به طول 250 کیلومتر را به عنوان طرح پیشنهادی ارائه کرده است که با اجرای این طرح 130 تن خوراک در ساعت در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می گیرد و خوراک مورد نیاز مجتمع را با ظرفیت کامل تامین می کند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام، نگاه نمایندگان استان در مجلس و وزیر نفت به پتروشیمی ایلام را مثبت و ارزنده توصیف کرد و گفت: با هدف گذاری و راه اندازی صنایع تکمیلی و پایین دست پتروشیمی از خام فروشی در کشور پرهیز شود.