02188218279-86053927

قرارداد 39 میلیون یورویی ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندرامام امضا شد.

383 بازدید | شنبه 04 دی 1400 | دسته بندی : اخبار

به گزارش شبانکو به نقل از خبرنگار شانا، قرارداد ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندرامام روز چهارشنبه یکم دی ماه، با حضور جعفر ربیعی،مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس میان حمیدرضا رستمی مدیر عامل پتروشیمی بندر امام و سید محمدعلی غفاری زاده مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) به روش EPCC امضا شد.

هدف از ساخت این واحد، تامین حداکثری خوراک واحدهای الفین پتروشیمی بندرامام است که با ساخت این واحد که طبق این قرارداد در 24 ماه اجرا خواهد شد، سالانه 942 هزار تن C3+ و 475 هزار تن اتان حاصل می شود.

ورود یادآوران خلیج فارس و ان جی ال 3200 به مدار تولید; کمتر از 6 ماه آینده

جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این آیین با اشاره به اینکه با توجه به آنچه در پتروشیمی بندرامام شاهد هستیم و ثبت رکوردهای تولید، این شرکت مصداق بارز تحویل است، اظهار کرد: از کارکنان، مهندسان و مدیران شرکت پتروشیمی بندرامام که این شرکت را به بعضی از موارد پیشتاز شرکت های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس بدل کرده اند، قدردانی می کنم.

وی با تاکید بر اینکه هلدینگ خلیج فارس از اجرای پروژه های کم حجم در کنار اجرای مگاپروژه ها غافل نمی شوند، افزود: ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندرامام از پروژه های داخلی و رفع موانع تولید است که چنین پروژه هایی به طور مدام در شرکت های زیر مجموعه گروه در حال اجراست که به افزایش سوددهی و درآمد منجر می شوند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه یادآوران خلیج فارس و ان جی ال 3200 در کمتر از 6 ماه آینده عملیاتی می شوند، گفت: اجرای واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندرامام به منظور تبدیل خوراک های ورودی به ارزش افزوده و محصولات جدید لازم است.

در 6 ماهه 1400 دو برابر پارسال سوددهی داشتیم

حمیدرضا رستمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام نیز در این آیین به تغییرات و تحولات ساختاری و مدیریتی این شرکت اشاره و تصریح کرد: پتروشیمی بندرامام برای نخستین بار با 6 کوره اتان و 3 کوره مایع،روزانه 1200 تن اتیلن تولید کرد که سبب شد قیمت تمام شده اتیلن تولیدی این شرکت به حداقل مقدار خود برسد و زنجیره اتیلن با واحدهای LD ،HD و PVC در حداکثر ظرفیت قرار گیرند و برای نخستین بار صادرات محصولات جامد و پلیمری مجتمع حداکثر مقدار را ثبت کند.

وی با اشاره به اینکه MTB پتروشیمی بندرامام روزانه 8000 تن تولید می کرد که پس از گذشت دو سال به روزانه 1500 تن رسید و برای نخستین بار در سبد صادراتی شرکت قرار گرفت، ادامه داد: بنزن تولیدی پتروشیمی بندرامام نیز در بالاترین مقدار خود قرار گرفت و تامین یوتیلیتی در چهارسال گذشته بدون هیچ وقفه ای انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام با بیان اینکه این شرکت پارسال معادل مجموع پنج سال گذشته سوددهی داشته است، گفت: پتروشیمی بندرامام در 6 ماه نخست سال 1400 دو برابر پارسال سوددهی داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام افزود: 10 هزار و 500 قطعه، همچنین 60 درصد کاتالیست های مصرفی در شرکت پتروشیمی بندرامام داخلی سازی شده است.

رستمی با اشاره به اینکه پتروشیمی بندرامام هم اکنون به نقطه ای از شفافیت رسیده که آماده ورود به بورس است، به مشارکت بندرامام در پروژه پتروشیمی الماس ماهشهر اشاره کرد و گفت: 32 درصد سهام این پروژه به پتروشیمی بندرامام اختصاص یافته است.