02188218279-86053927

نیجریه به دنبال واردات محصولات پتروشیمی از ایران

319 بازدید | چهارشنبه 20 بهمن 1400 | دسته بندی : اخبار

یاکابو سنتوراکی سلیمان پس از بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، از میزان توسعه ایران در زمینه پتروشیمی ابراز خوشحالی کرد و گفت: پیش از حضور در نمایشگاه ایران پلاست از شرکت ملی صنایع پتروشیمی تقاضا کردیم تا اطلاعات تولیدکنندگان و محصولات تولیدی آنها را در اختیار ما قرار دهند اما پس از بازدید از نمایشگاه این حجم از رشد و پیشرفت در زمینه تولید محصولات نهایی و پایین دست پتروشیمی را انتظار نداشتم. مجموعه اطلاعات کسب شده را در اختیار فعالان اقتصادی کشور خود قرار خواهم داد.

وی، نخستین گام برای توسعه همکاری های اقتصادی را برگزاری دیدارهای رسمی و دیپلماتیک بیان کرد و افزود: دولت خود را برای دیدار با مقامات صنعت پتروشیمی ایران ترغیب خواهم کرد تا از نزدیک با توان صنعت پتروشیمی ایران آشنا شوند. امیدوارم همکاری بین دو کشور شکل گرفته و گسترش یابد.

سفیر نیجریه در ایران در ادامه به توسعه روابط اقتصادی بخش خصوصی ایران و نیجریه اشاره کرد و ادامه داد: برای تشریک مساعی،نشست هایی را با شرکت های ایرانی ترتیب خواهیم داد تا ضمن به اشتراک گذاشتن تجربیات و امکانات، بتوانیم محصولات پتروشیمی ایران را به بازار نیجریه صادر کنیم.

وی اظهار کرد: تولیداتی در حوزه پتروشیمی داریم که به آفریقای جنوبی صادر می کنیم و قصد داریم تا تعاملاتی در این زمینه با ایران برقرار کنیم.

سنتوراکی سلیمان تاکید کرد: اطلاعات آموزنده ای از دستاوردهای شرکت های ایرانی در نمایشگاه بدست آوردم که به کشور خود منتقل خواهم کرد.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با مشارکت 430 شرکت داخلی و خارجی در چهار گروه مواد اولیه، ماشین آلات، کالای ساخته و نیمه ساخته و خدمات فنی و مهندسی از 18 تا 21 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است.