02188218279-86053927

داخلی سازی 12 هزار قطعه در پتروشیمی بندر امام/امضای 8 تفاهم نامه با دانش بنیان ها

291 بازدید | شنبه 07 اسفند 1400 | دسته بندی : اخبار

پتروشیمی بندرامام، ضمن شناسایی نیازهای خط تولید و با برنامه ریزی از پیش تعیین شده به منظور استفاده هر چه بیشتر از توان کارشناسان و شرکت های داخلی، هشت تفاهم نامه با شرکت های دانش بنیان در راستای داخلی سازی مواد شیمیایی، قطعات یدکی و تجهیزات منعقد کرد.

حمیدرضا رستمی، مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در آیین امضای این تفاهم نامه ها اظهار کرد: از مجموع 125 هزار قطعه در این مجتمع، 42 هزار قطعه قابلیت ساخت داخل را دارند که از این تعداد تاکنون با استفاده ظرفیت و دانش کارشناسان و نخبگان کشور، 12 هزار قطعه و همچنین 2 هزار و 350 مکانیکال سیل داخلی سازی شده است.

وی ادامه داد: پتروشیمی بندرامام در زمینه ساخت داخل و همکاری با سازندگان و تامین کنندگان داخلی، پیشرو و ممتاز عمل کرده و این موضوع با رویکردی نوین در بندر امام نهادینه شده است.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام افزود: این تفاهم نامه ها برای حمایت دائمی از ساخت داخل در بخش های مختلفی نظیر مواد شیمیایی، قطعات یدکی و تجهیزات به مبلغ هفت میلیون یورو انجام شده است.

رستمی با اشاره به اهمیت داخلی سازی در این پتروشیمی تصریح کرد: این شرکت در اعتماد به ظرفیت های داخل کشور و حوزه داخلی سازی عزمی جزم دارد و در این مسیر پیشگام و پیشتاز است.

شرکت های بیناب سنجش دماوند، آرام صنعت ماهان، توسعه فناوری و نفت و گاز پتروشیمی شریف و پتروشیمی ایلام از شرکت هایی بودند که با موضوعاتی چون اکسیژن آنالایزر واحد PVC، داخلی سازی ماده شیمیایی واحد MYPC، داخلی سازی ماده شیمیایی KOH و تامین ماده DMDS با پتروشیمی بندرامام تفاهم نامه امضا کردند.