02188218279-86053927

آینده صنعت پتروشیمی کشور به هرمزگان گره خورده است.

372 بازدید | يكشنبه 07 شهریور 1400 | دسته بندی : اخبار

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی صبح یکشنبه در تشریح سفارش به شهرستان میناب، با بیان اینکه در هفته دولت 33 پروژه صنعتی با اعتبار 842 میلیارد تومان و با اشتغال زایی مستقیم برای یک هزار و 170 نفر در هرمزگان افتتاح می شود، اظهار کرد: در سال 96 در ناحیه صنعتی خلیج فارس تنها یک پروانه بهره برداری صادر شده بود اما امروز هفت واحد در این ناحیه با اشتغال زایی مستقیم برای یک هزار و 320 نفر به بهره برداری رسیده است.

وی با تاکید بر رفع موانع واحدهای تولیدی و صنعتی افزود: 9 طرح صنعتی نیز با مشکل تامین خوراک روبرو هستند که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و باید موانع پیش روی آنها رفع شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: این واحدها باید حداکثر تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسند.

همتی با بیان اینکه با حمایت و پشتیبانی از نواحی صنعتی کوچک در کنار واحدهای صنعتی بزرگ می توان زمینه اقتصاد مولد و کارآمد را فراهم کرد، گفت: خوشبختانه استان در زمینه تولید قیر کارنامه موفقی دارد که فعالیت 28 واحد تولید قیر در استان و در اختیار داشتن 40 درصد آمار تولید و 45 درصد صادرات کشور در این حوزه، گواهی بر این مدعاست.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه طی سال های اخیر ظرفیت های بی بدیلی در هرمزگان ایجاد شده است، بیان کرد: پایانه نفتی جاسک و منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان دو ظرفیت بزرگی هستند که در جوار آنها هشت واحد بزرگ پتروشیمی در حال احداث است و به نوعی آینده صنعت پتروشیمی ایران به هرمزگان و واحدهای مستقر در استان گره خورده است.

همتی با اشاره به ضرورت بهره مندی مردم از برکات حضور این صنایع در استان، بیان کرد: همه واحدهایی که در حال شکل گیری هستند موظف هستند در گام نخست نیروی انسانی مورد نیاز خود را از افراد بومی منطقه و درون استان تامین کنند و در صورت لزوم نسبت به آموزش و پرورش نیروی ماهر و توانمند در رشته های شغلی مورد نیاز اقدام کنند.

استاندار هرمزگان، در بخش دیگری از سخنان خود، به مزیت های منطقه ای و اقتصادی استان اشاره کرد و افزد: اگر پروسه زائد اداری و برخی ضوابط غیر ضروری از چرخه سرمایه گذاری ها حذف شود، هرمزگان می تواند با مزیت ها و استعدادهای خدادادی که در اختیار دارد، به عنوان بهشت سرمایه گزاری کشور مطرح شود.

وی، تکریم سرمایه گذاران را اولویت اصلی مدیران همه دستگاه های اجرایی برشمرد و گفت: مدیران عالی دستگاه های اجرایی باید به منظور تسریع در روند سرمایه گذاری ها بر مدیران میانی و کارشناسان سطوح مختلف نظارت داشته باشند.

همتی اضافه کرد: هدر رفت زمان و به تاخیر انداختن سرمایه گذاری ها، هزینه راه اندازی و تولید را افزایش خواهد داد که بخشی از آن مربوط به دستگاه های اجرایی است و باید این موانع را احصاء و از آن پیشگیری کرد.

استانداری هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود، شرکت پالایش نفت آفتاب را مکلف کرد در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، نسبت به تامین بخشی از قیر مورد نیاز برای آسفالت بلوار ساحلی شرق بندرعباس اقدام کند.