02188218279-86053927

پتروشیمی گچساران سال 1401 به بهره برداری می رسد.

398 بازدید | شنبه 10 مهر 1400 | دسته بندی : اخبار

جواد اوجی روز جمعه نهم مهرماه در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد، در نشست مردمی شورای اداری شهرستان باشت حضور یافت و با اعلام این خبر، ادامه داد: واحد تبدیل اتیلن به پلی اتیلن گچساران نیز پیشرفت 25 درصدی دارد و در نیمه دوم سال 1402 به بهره برداری می رسد.

وی با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی استان و منطقه باشت، اظهار کرد: برای بهره مندی حداکثری از توان جوانان این منطقه درخواست کردیم با سازمان فنی و حرفه ای استان و منطقه باشت ارتباط برقرار شود که وزارت نفت دوره های آموزشی برگزار کند تا پتروشیمی ها به دست جوانان منطقه راهبردی شوند.

وزیر نفت همچنین گفت: ایجاد پارک پلی اتیلن در مناطق محروم جزء برنامه های ماست که وزارت نفت اجازه سرمایه گذاری 20 درصدی دارد، اما سرمایه گذاران باید تشویق شوند و امتیازهای خوبی هم به آنها داده می شوند.

اوجی با اشاره به توجه وزارت نفت به مسئولیت اجتماعی، بیان کرد: تا 3 درصد از پروژه های توسعه ای برای این پروژه ها هزینه می شود، پروژه های کنونی هم 260 میلیون یوروست که 3 درصد آن برای هزینه کرد برای پروژه های عام المنفعه هزینه می شود.

وی با بیان اینکه 114 میلیارد تومان برای 62 پروژه استان را تقبل کردیم، ادامه داد: 5 میلیارد تومان هم در اختیار استانداری قرار می گیرد که ایشان به عدالت بین شهرستان ها تقسیم کنند.

وزیر نفت تاکید کرد: مشکلات آبرسانی هم در نشست شورای اداری استان و هیئت دولت مطرح و پیگیری می شود; همه توان وزیران، هیئت دولت و شخص رئیس جمهوری برای حل مشکلات مردم است، ما هم هر یک بشکه نفت، میعانات گازی و ... که با وجود تحریم و موانع می فروشیم، با زحمت فراوان است.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت و جمعی از اعضای هیئت دولت به همراه سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری صبح روز جمعه نهم مهرماه، در سفری یکروزه به استان کهگیلویه و بویر احمد آمدند; اوجی پس از بازدید از سد چمشیر، مجتمع پتروشیمی و شهرک صنعتی سرپیشه شهرستان گچساران، در نشست مردمی شورای اداری شهرستان گچساران و باشت حضور یافت.

رئیس جمهوری و دیگر اعضای دولت در پایان سفر یکروزه به کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری استان در یاسوج حضور می یابند.