02188218279-86053927

تولید چسب های پلی اورتان توسط مهندسان ایرانی

502 بازدید | يكشنبه 18 مهر 1400 | دسته بندی : اخبار

شرکت تحقیقاتی-تولیدی "حکمت صنعت پیشرو" در سال 1398 با هدف تدوین دانش فنی و تجاری سازی مواد شیمیایی و پلیمری که نیاز مهم صنایع کشور بوده و تاکنون از کشورهای پیشرفته وارد می شدند شکل گرفت.

قاسم کسائیان دکتری مهندسی شیمی و مدیرعامل شرکت حکمت پیشرو در خصوص فعالیت این شرکت می گوید: این شرکت با بهره مندی از نیروهای تحقیقاتی متخصص و با تجربه توانسته تاکنون چندین محصول مورد مصرف صنایع خودروسازی و نفت و گاز را به مرحله تولید صنعتی برساند و درجه دانش بنیانی را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ نماید.

شرکت حکمت صنعت پیشرو در دو زمینه مواد پلیمری صنعت خودرو و افزودنی های صنایع نفت، پتروشیمی و حفاری در حال فعالیت می باشد. اولین محصول این مجموعه چسب های پرمصرف صنعت خودروسازی می باشد که تاکنون حجم قابل توجهی از کشورهای اروپایی تامین می کند.

خوشبختانه با تجاری سازی این محصول و با کیفیت کاملا رقابتی نسبت به نمونه های وارداتی، توانسته است بیش از یک میلیون دلار در اولین سال شروع فعالیت کاهش خروج ارز از مملکت ایجاد نماید.

همچنین پروژه های مهم دیگر این مجموعه از جمله پلی ال های تولید فوم نیمه سخت و نرم، پاک کننده پلی اورتان ها، افزودنی های سیمان حفاری در مرحله تولید صنعتی و تجاری سازی می باشند. در حال حاضر بستر بسیار مناسبی ایجاد شده تا این محصولات را به دیگر کشورها صادر نمود.

کسائیان در ادامه در خصوص تولید چسب پلی اورتان گفت: این چسب را که از کشورهای ایتالیا و کره جنوبی وارد می شد به لطف خدا توانستیم در مراحل آزمایشگاهی نیمه صنعتی و صنعتی در داخل شرکت تولید کنیم.

با توجه به اینکه تست چسبندگی چسب باید 5 نیوتن را پاس کند، اما متخصصان ما توانستند چسبی را تولید کنند که بالای 10 نیوتن را پاس می کند که نمونه نهایی آن را به تایید مشتری رسانده ایم و با سازندگان داخلی خط تولید را طراحی و راه اندازی کردیم.

بعد از گرفتن تاییدیه مورد نظر، نمونه آن را برای ترکیه که جزء کشورهای پرمصرف این چسب است ارسال کردیم و توانستیم تاییدیه اقتصادهای ترکیه را بگیریم و در حال حاضر دنبال صادرات آن هستیم.

این یک نوع چسب خاصی است که تک جزئی است و می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد و محدود به صنعت خودروسازی نباشد یعنی در صنایع پیشرفته بر طبق نیاز مشتری پارامترهای این چسب قابل تغییر است و می توان برای مصارف متعدد آن ها را به کار گرفت.

با رعایت ملاحظات زیست محیطی هیچگونه ضایعات، پسماند و آلودگی هوا و صدا در فرآیند تولید این محصول وجود ندارد و در حال حاضر با توجه به اینکه نیاز کشور در سال هزار تن است این شرکت توانایی تولید 800 تن از این محصول را دارد و نیز آمادگی این را دارد که ظرفیت تولید خود را تا 2 هزار تن افزایش دهد.

چهار محصول تولیدی شرکت را به مرحله تجاری سازی رسانده ایم که سه نوع این محصولات را قرارداد بسته ایم; کار ما محدود به سیمان حفاری نخواهد شد و دیگ های دیگری که در صنعت نفت و گاز مطرح است در برنامه آینده خود داریم تا ان شاالله عملی کنیم.

پیش بینی ما این است که بتوانیم 4 میلیون دلار صرفه جویی ارزی تا پایان سال 1400 به انجام برسانیم.