02188218279-86053927

سهم 70 درصدی پتروشیمی ها از صنایع سبز نفتی

326 بازدید | پنجشنبه 19 اسفند 1400 | دسته بندی : اخبار

داوود عمادی از درخشش مستمر صنعت پتروشیمی در میان صنایع سبز کشور خبر داد و گفت: این صنعت با تداوم فعالیت های همه جانبه همسو با اجرا و عملی کردن شاخص ها و معیارهای تعریف شده سازمان حفاظت محیط زیست، همچون سال های گذشته در بیست و سومین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدمات سبز نقش پررنگی ایفا کرد.

وی ضمن اشاره به برنامه های توسعه پایدار صنعت پتروشیمی افزود: در این همایش تعداد 20 واحد در مجموعه نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان شرکت های صنعتی و خدماتی سبز شناخته شدند که صنعت پتروشیمی کشور با 14 شرکت منتخب، سهم 70 درصدی از صنایع سبز این مجموعه را به خود اختصاص داد.

بیست و سومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز با حضور مدیران عالی رتبه سازمان حفاظت محیط زیست در روز یکشنبه (15 اسفندماه) در سالن همایش های بین المللی شهدای محیط زیست در میان صاحبان صنایع، معادن و خدمات برگزار شد.

بر اساس این گزارش، صنعت پتروشیمی با 5 عنوان منتخب از میان 6 صنعت برگزیده کشور، بیشترین سهم را در صنایع برگزیده سبز کشور کسب کرد و مفتخر به دریافت تندیس زرین شد. همچنین در بخش صنایع و خدمات سبز، تعداد هفت شرکت پتروشیمی مفتخر به دریافت تندیس سیمین صنعت سبز کشور و 2 واحد خدماتی صنایع پتروشیمی نیز موفق به دریافت تندیس سیمین واحدهای خدماتی شدند.

شرکت های پتروشیمی پارس، لرستان، مارون، نوری و پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در بخش صنایع برگزیده سبز، شرکت های پتروشیمی آریاساسول، امیرکبیر، پردیس، زاگرس، فن آوران، مروارید و مهاباد در بخش صنایع سبز و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد نیز در بخش خدمات سبز در این همایش انتخاب و معرفی شدند.