02188218279-86053927

پتروشیمی زاگرس با 100 درصد ظرفیت عملیاتی شد.

277 بازدید | دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 | دسته بندی : اخبار

شرکت پتروشیمی زاگرس، از شرکت های پیشرو در تولید متانول در جهان است و همواره تلاش کرده با تولید محصول با کیفیت و منطبق بر استانداردهای جهانی، این مهم را به همت مدیران و کارشناسان خود به بهترین نحو به انجام رساند.

بنابر این گزارش، به منظور حفظ تولید مستمر و بهینه سازی ظرفیت تولید، عملیات تعمیر اضطراری راکتور سنتز واحد دوم مجتمع پتروشیمی زاگرس بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از تاریخ 23 فروردین ماه سال 1401 به مدت 19 روز به اتمام رسید و از تاریخ 17 اردیبهشت ماه امسال در مسیر راه اندازی و تولید کامل قرار گرفت.

در این تعمیرات اضطراری همه روتین های مربوط به قطعات صنعتی واحد دوم از سوی کارشناسان و مهندسان توانمند پتروشیمی زاگرس بررسی و روزآمد شد.

شایان ذکر است همزمان با محدودیت گاز در زمستان 1400 برای صنایع، پس از چهار سال تعمیرات اساسی واحد اول صورت پذیرفت و ظرفیت تولید از 80 درصد به بالاتر از 100 درصد رسید و هم اکنون پس از تعمیرات اضطراری، واحد دوم این مجتمع نیز با 100 درصد ظرفیت اسمی در مدار تولید قرار گرفت تا هر دو واحد مجتمع پتروشیمی زاگرس برای نخستین بار از زمان بهره برداری، با ظرفیت کامل در سرویس و مدار تولید قرار گیرد.

همچنین پتروشیمی زاگرس موفق شد در ماه مارس 2022 رکورد فروش و بارگیری را در تاریخ متانول جهان بشکند و مقدار 45 هزار تن بارگیری و فروش متانول را در یک ماه در کارنامه خود ثبت کند.

شرکت پتروشیمی زاگرس به عنوان بزرگ ترین مجتمع متمرکز تولید کننده متانول جهان در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه واقع شده است.