02188218279-86053927

گاز به پتروشیمی شیراز رسید.

285 بازدید | يكشنبه 08 خرداد 1401 | دسته بندی : اخبار

محمد سیفی در این باره گفت: این پروژه به منظور افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه انتقال گاز در حوزه مرکز بهره برداری خطوط لوله شیراز، پیشنهاد و پس از انجام فرآیند گرفتن مصوبه، طراحی، تامین متریال و هماهنگی با شرکت گاز استان و پتروشیمی شیراز با موفقیت کامل تکمیل شد.

وی ادامه داد: این عملیات افزون بر افزایش پایداری، ایجاد دسترسی و تامین گاز از دو نقطه برای شهرستان مرودشت (با مصرف 2 میلیون مترمکعب در روز)، سبب افزایش فشار شبکه انتقال گاز، پایداری خط لوله انتقال گاز بیدبلند - پتروشیمی و افزایش فشار خطوط لوله سپیدان، بیضا، کامفیروز و کوشک هزار شد.

مدیر منطقه 5 عملیات انتقال گاز تصریح کرد: این عملیات بدون قطع گاز مصرف کنندگان خانگی شهر مرودشت و حومه با بیش از یکصد هزار مشترک، با تلاش شبانه روزی کارکنان مرکز بهره برداری خطوط لوله در حداقل زمان ممکن، با رعایت همه اصول ایمنی و استانداردهای فنی طی 12 ساعت کار مداوم تکمیل و پس از انجام آزمون رادیوگرافی و تایید بازرسی فنی، با رعایت کامل دستورعمل های ایمنی، تزریق گاز به خط لوله انتقال انجام و به طور کامل عملیاتی شد.

سیفی درباره رعایت الزام های اچ اس ئی در اجرای این پروژه گفت: تمهیدها و ارزیابی های خطرهای ایمنی و محیط زیستی پیش از اجرا و TBM نیز در زمان اجرا برگزار شد.