02188218279-86053927

دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی

245 بازدید | شنبه 01 مرداد 1401 | دسته بندی : اخبار

مرتضی شاهمیرزایی روز جمعه 31 تیرماه در آیین بهره برداری رسمی از پتروشیمی دی آریا پلیمر خمین، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) اظهار کرد: آغاز رسمی فعالیت این مجتمع پتروشیمی در ایام عید غدیر را به تمام مردم خمین و استان مرکزی تبریک می گویم و امیدوارم که این مجتمع پتروشیمی با تولید پایدار زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی در این منطقه باشد.

وی افزود: این مجتمع تولیدکننده پلی پروپیلن، ضمن تامین مواد مورد نیاز صنایع پایین دستی، برای مردم منطقه اشتغال و رونق کسب و کار ایجاد خواهد کرد.

معاون وزیر نفت میزان سرمایه گذاری برای ساخت مجتمع دی پلیمر آریا را 2500 میلیارد تومان عنوان و تایید کرد: برنامه تولید 17 گرید هموپلیمر و 11 گرید کوپلیمر در شرکت پتروشیمی دی پلیمر آریا، نشان دهنده دورنگری و تلاش بانیان و دست اندرکاران ساخت و اجرایی شدن این پروژه مهم است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه مدیریت کنترل تولید و مدیریت دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی کامل برای حمایت های لازم در مسیر تامین خوراک، فروش و بازاریابی محصولات تولیدی را دارد، تصریح کرد: امسال و در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین صنعت پتروشیمی ایران همچنان مسیر توسعه متوازن خود را با شتاب بیشتری ادامه می دهد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در ابتدای انقلاب حدود 3 میلیون تن و میزان تولید نیز 1.5 میلیون تن بود، اما با تلاش های کارکنان و صنعتگران پرتلاش و متعهد صنعت پتروشیمی امروز شاهد افزایش ظرفیت تولید به بیش از 90 میلیون تن در سال و نیز تولید انواع محصولات پتروشیمیایی در کشور هستیم.

بومی سازی دانش فنی، کاتالیست و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی؛ به زودی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در ابتدای انقلاب، مستشاران خارجی از کشور خارج شدند و از سال 57 تا 68 به دلیل شرایط پس از انقلاب و نیز جنگ تحمیلی صنعت پتروشیمی توسعه نیافت، اما پس از جنگ، روند توسعه از سوی جوانان، متخصصان و مهندسان صنعت پتروشیمی با جدیت ادامه یافت و امروز نیز با توجه به تحریم ها، 90 میلیون تن ظرفیت تولید با تلاش های این جهادگران عرصه صنعت تحقق یافته است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه دانش فنی، کاتالیست و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی به زودی در داخل کشور بومی سازی خواهد شد، گفت: در بخش طراحی و اجرا، همچنین راه اندازی طرح ها، اکنون متخصصان و کارشناسان ایرانی نقش آفرین هستند.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: از تمامی علاقه مندان به ویژه سرمایه گذارانی که در خارج از کشور دارای سرمایه هستند، دعوت می کنیم سرمایه های خود را وارد کشور کرده و در تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی مشارکت فعالی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سرمایه های جدید می تواند به تولیدی شدن مجتمع هایی مانند دی آریا پلیمر منجر شود و این مجتمع پتروشیمی می تواند الگویی مناسب برای سرمایه گذاران بخش خصوصی باشد.