02188218279-86053927

پلی پروپیلن پتروشیمی پارس با دانش فنی ایرانی تولید می شود.

543 بازدید | سه شنبه 08 شهریور 1401 | دسته بندی : اخبار

مسعود حسنی روز دوشنبه، هفتم شهریورماه،در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح PDH/PP پتروشیمی پارس که با دستور وزیر نفت انجام شد، اظهار کرد: این طرح در زمینی به مساحت 27 هکتار در پارک پلی پروپیلن به منظور تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام فروشی و افزایش تاب آوری افزون بر درآمدزایی احداث می شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در مدت زمان 48 ماه افزود: این طرح برای 370 نفر اشتغال مستقیم در مقاطع مختلف به صورت دائم و 3200 نفر در مدت 4 سال برنامه اجرایی دارد، همچنین زمینه اشتغال غیرمستقیم بیش از 5500 نفر را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس ادامه داد: محصول میانی این طرح 600 هزار تن پروپیلن و محصول نهایی آن 500 هزار تن پلی پروپیلن و 100 هزار تن پروپیلن برای صنایع داخلی کشور خواهد بود.

حسنی، خوراک این واحد را سالانه 700 هزار تن از محل پتروشیمی پارس اعلام کرد و گفت: موافقت اصولی طرح از سوی وزارت نفت صادر شده، زمین طرح نیز از سوی شرکت ملی نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تحویل شده است و مطالعات بازار و امکان سنجی اقتصادی پایان یافته است.

وی با بیان اینکه دماوند انرژی عسلویه یوتیلیتی طرح را تامین خواهد کرد، تصریح کرد: تمرکز پتروشیمی پارس بر استفاده حداکثری از توان نرم افزاری و سخت افزاری داخل است.

درآمد 160 میلیون دلاری

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس با تاکید بر اینکه دانش فنی پلی پروپیلن به طور حتم داخلی است، گفت: ساختار پروژه طراحی شده و مذاکرات برای لایسنس ها (دانش فنی)، عملیات نقشه برداری و اقدام های اولیه زمین در حال انجام است.

حسنی، هزینه کل طرح را 866 میلیون دلار که 5300 میلیارد تومان ریالی و 635 میلیون دلار ارزی است اعلام و اظهار کرد: نرخ بازده داخلی کل سرمایه 17.18 درصد،دوره بازگشت سرمایه 8.5 سال و زمان اجرای طرح چهار سال خواهد بود.

وی افزود: درآمد فروش محصولات طرح PDH/PP پتروشیمی پارس 567 میلیون دلار است و 12 درصد محصول در داخل فروش می رود و 88 درصد صادر می شود، همچنین سود سالانه این طرح پس از تکمیل 160 میلیون دلار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس درباره تامین منابع مالی ادامه داد: 26 درصد از منابع پتروشیمی پارس و 74 درصد از دیگر منابع تامین خواهد شد.

وزیر نفت، صبح روز دوشنبه در راس هیئتی و در سفری یک روزه برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح وارد عسلویه شد، در این سفر عملیات اجرایی دو طرح PDH/PP شرکت های پتروشیمی پارس و پالایش پارسیان سپهر نیز به دستور وزیر نفت آغاز شد.