02188218279-86053927

آغاز عملیات اجرایی طرح پتروالفین فن آوران

494 بازدید | يكشنبه 17 مهر 1401 | دسته بندی : اخبار

پروژه یک میلیون و 650 هزار تنی پتروالفین فن آوران پس از تکمیل مطالعات امکان سنجی و صدور مجوزهای لازم، با مشارکت سهامداران خود وارد مرحله عملیاتی ساخت شد.

بنابر این گزارش با تخصیص زمین مربوطه در فاز 5 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اخذ تمام مجوزهای لازم و اعلام آمادگی سهامداران، این طرح وارد مرحله عملیاتی شد.

محمدجواد بدری، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل پتروشیمی فن آوران که سهامدار عمده شرکت پتروالفین فن آوران به شمار می رود، در این ارتباط گفت: قرار است در گام نخست، زمینه سازی لازم برای احداث کارخانه تولیدی صورت پذیرد که طی آن علاوه بر آماده سازی معابر پیرامونی و داخلی، ساخت دو مخزن 50 هزار تنی ذخیره متانول با مجموع 100 هزار تن ظرفیت در دستور کار قرار دارد.

وی هدف از احداث این واحد یک میلیون و 650 هزار تنی تولید متانول را با توجه به لزوم تغییر راهبردهای تولیدی از خام فروشی به سوی اهداف با سودآوری مطمئن و پایدارتر، تامین خوراک لازم برای زنجیره ارزش تعریف شده این محصول در پتروالفین فن آوران اعلام کرد و افزود: قرار است با توسعه زنجیره تولید در حوزه صنایع پایین دست متانول، سالانه 280 هزار تن پلی اتیلن سبک و سنگین خطی و 450 هزار تن پلی پروپیلن در کنار دیگر محصولات جانبی تولید شود.

بدری درباره نحوه تامین اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه ادامه داد: منابع مالی لازم برای احداث و بهره برداری از این طرح از محل سرمایه گذاری سهامداران و با استفاده از منابع بانکی خواهد بود که زمینه تامین آن فراهم شده است.

وی در بیان فرصت های شغلی جدید مهیا شده از سوی این طرح گفت: این طرح در فاز پروژه حدود 3 تا 4 هزار نفر اشتغال زایی مستقیم خواهد داشت و در زمان بهره برداری و عبور از فاز پروژه دارای ساختار نیروی انسانی 800 نفری خواهد بود.

پتروالفین فن آوران از طرح های کلان در حال اجرا در صنعت پتروشیمی است که با اجرای آن سالانه 1.650.000 تن به ظرفیت تولید متانول کشور و طبق اهداف طرح، 280 هزار تن پلی اتیلن سبک و سنگین خطی، همچنین 450 هزار تن پلی پروپیلن و سایر محصولات جانبی تولید خواهد شد.