02188218279-86053927

ابزار آلات پیشرفته صنایع پتروشیمی و نفت تولید شد.

458 بازدید | پنجشنبه 19 فروردین 1400 | دسته بندی : اخبار

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از معاونت علمی، حسام سلیمانی مطلق مدیرعامل یک شرکت دانش بیان گفت: صنایع بزرگ نفت و گاز کشور نیازهای متنوعی دارند که پیش از این تنها از طریق واردات تامین می شد. در سال های اخیر شرکت های دانش بیان تلاش کرده اند تا این محصولات را بومی سازی کنند. ما نیز به عنوان یک مجموعه دانش بیان، نیاز های مختلف شرکت های بزرگ را بررسی کرده ایم و بر اساس این نیازها، محصولات فناورانه ای را بومی سازی کرده ایم.

مدیر عامل شرکت دانش بیان افزود: شرکت های فعال در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به ابزار آلات مختلفی نیاز دارند که بعضا باید از آلیاژها و مواد خاصی ساخته شود و ما این ابزارها را تولید می کنیم. یکی از محصولات ،یک آچار هیدرولیک برای پیچ و مهره با یک گشتاور مشخص است.

این محصول در کشور ما بیشتر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد. البته در صنایع مختلف دیگری مانند فولاد سازی، صنایع نیروگاهی و کشتی سازی نیز از این محصول استفاده می شود.

وی بیان کرد: این محصول یک کالای مصرفی است و پیش از این به صورت کامل از خارج کشور وارد می شد. این نوع از آچار باید از مواد خاصی تولید شود تا بتواند سطح بالای فشار را تحمل کند. این آچار پس از مدتی باید جایگزین شود و به همین دلیل یک محصول مصرفی محسوب می شود.

سلیمانی مطلق ضمن توضیح مراحل تحقیقاتی مختلف انجام گرفته بر روی این محصول گفت:در حال حاضر این آچار هیدرولیکی با قیمتی در حدود 50 درصد ارزان تر از نمونه مشابه خارجی در داخل کشور عرضه می شود.

این فعال دانش بیان افزود: در حال مذاکره هستیم تا خرید نمونه مشابه خارجی این محصول ممنوع شود. با توجه به وجود نمایندگی محصول وارداتی در کشور، این کار بسیار سختی است. در حال حاضر خوشبختانه شرکت ملی گاز، تنها از محصول ایرانی استفاده می کند و استفاده از نمونه مشابه خارجی را ممنوع کرده است. با این همه، زمان زیادی لازم است تا دیگر واحدهای تابعه وزارت نفت نیز از این مسئله تبعیت کنند و استفاده از کالای ایران ساخت را جایگزین خرید آچار هیدرولیکی خارجی کنند.

وی با اشاره به چالش های پیش روی شرکت های دانش بیان گفت: امیدوار هستیم با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های مختلف را مجاب کنیم که محصولات ایرانی را جایگزین نمونه مشابه خارجی کنند. زیرا هم قیمت کمتری دارند و هم از لحاظ کیفیت از سطح بالای کیفی برخوردار هستند.

منبع:خبرگزاری مهر