02188218279-86053927

کاربرد رزین ملامین به همراه خطرات آن

1215 بازدید | شنبه 11 اردیبهشت 1400 | دسته بندی : مقالات

پیشگفتار

استفاده از مواد مختلف در حوزه صنعت، سابقه ای طولانی دارد. در واقع انسان با گسترش علم و پیشرفت تکنولوژی، به دنبال استفاده از مواد جدیدتر با ساختار بهتری بوده است. این حرفه در حوزه صنعت و ساختمان که یکی از اساسی ترین نیازهای انسان ها را تشکیل می دهد هم بیشتر به چشم می آید.یکی از این مواد، رزین ملامین است.

کاربرد رزین ملامین هم در حوزه ساختمان سازی و هم در حوزه دکوراسیون داخلی ساختمان ها بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل می توان گفت محصولی بسیار مهم است. در ادامه با ما همراه باشید تا کاربرد رزین ملامین را شرح دهیم. در ادامه نیز از خطرات و شرایط نگهداری آن سخن خواهیم گفت.

رزین ملامین چیست؟

رزین یکی از جدیدترین محصولات در حوزه صنعت است و با توجه به فواید آن، مورد استقبال و توجه مردم واقع شده است. در حال حاضر، رزین های مصنوعی متعددی در بازار یافت می شوند اما یکی از پرکاربردترین آنها، رزین ملامین است. رزین ملامین با ساختار خود، ترکیب بسیار سفت و منحصر به فردی دارد و می توان گفت از آن در بسیاری از بخش های منازل می توان استفاده کرد.

با توجه به خاصیت جالب رزین، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که مواد سازنده رزین ملامین چیست؟ رزین ملامین در نتیجه ترکیب ملامین و فرمالدهید ایجاد می گردد. طرز ساخت آن هم به این شکل است که ابتدا در محیط آزمایشگاهی، مقدار خاصی از این دو مواد را با هم ترکیب می کنند و آنها را تا چندین درجه حرارت می دهند. در نهایت هم مقداری گلیسیرین به آن اضافه می کنند. پس از اندکی حرارت دادن به این محلول، رزین ملامین شما آماده است و می توانید از کاربرد رزین ملامین خود استفاده نمایید.

البته لازم به ذکر است که رزین ملامین جزئی از رزین های مصنوعی موجود در بازار است. رزین های طبیعی هم در بازار یافت می شوند که نه در شرایط آزمایشگاهی بلکه از طبیعت به دست می آیند. این رزین ها شکل شفافی دارند و معمولا از آنها در دکوراسیون داخلی ساختمان ها و ساخت صنایع دستی استفاده می شود; اما به دلیل اینکه استحکام و مقاومت قابل قبولی ندارند معمولا از آنها در صنایع ساختمان سازی و صنعتی استفاده نمی شود.

کاربرد رزین ملامین در حوزه های مختلف

از رزین ملامین در حوزه های مختلفی استفاده می شود. از ساخت اشیا و لوازم خانه گرفته تا دکوراسیون و حتی مبل، همگی مواردی هستند که ساخت آنها به لطف رزین ملامین امکان پذیر شده است. همچنین از این محصول در ساخت کفپوش برای منازل و اتاق خواب ها هم استفاده می شود. البته لازم نیست نگرانی داشته باشید. رزین ملامین با ساختار محکم خود، آسیب نمی بیند و تا مدت زیادی دوام و تازگی خود را حفظ خواهد کرد.

نکته قابل توجه در خصوص وسایل ساخته شده با رزین ملامین، زیبایی ظاهری آنهاست. این وسایل دارای ظاهری شفاف و براق می باشند و زیبایی بصری آنها چندین برابر وسایل عادی است. بنابراین می توانند ساختار داخلی منزل و محل کار شما را بسیار خاص و ویژه نشان دهند. البته می توان با استفاده از موادی هم ظاهر آنها را تغییر داد اما معمولا این کار انجام نمی شود. همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد و هر طور که بخواهید، وسایل و کفپوش ساخته می شوند. این ویژگی و کاربرد رزین ملامین، آن را ماده ای منحصر به فرد ساخته است.

نحوه نگهداری رزین ملامین

نحوه نگهداری رزین ملامین بسیار ساده است و غیر از رعایت چند نکته ریز، شما می توانید به راحتی آن را حتی به مدت یکسال هم نگهداری نمایید. این شرایط  عبارتند از:

*حتما رزین ملامین را در دمای اتاق نگهداری کنید. اگر در مناطق بسیار گرم کشور زندگی می کنید، پیشنهاد می کنیم که رزین ملامین را در نقطه ای خنک در منزل یا انبار قرار دهید. دمای متعادل برای نگهداری رزین ملامین 20 الی 30 درجه سانتی گراد است.

*رزین ملامین را در مکانی به دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری نمایید. توجه کنید که نور مستقیم خورشید به این ماده می تواند به سرعت آن را فاسد کند. به این ترتیب رزین ملامین در هنگام کار، شفافیت خاص خود را نخواهد داشت.

*حتما رزین ملامین را از رطوبت و آب دور نگه دارید. اگر رزین ملامین با آب مخلوط شود، به سرعت سفت می گردد و دیگر کاربردی برای شما نخواهد داشت. به این ترتیب هنگامی که به رزین ملامین خود مراجعه کنید، با کوهی از محلول سفت شده رو به رو خواهید شد که دیگر هیچ کارایی خاصی ندارد. بنابراین به این نکته حتما توجه داشته باشید.

*همانطور که گفته شد، مدت نگهداری رزین ملامین حداکثر یک سال است. پیش از گذشتن تاریخ انقضاء آن را مصرف کنید. از مشخصات رزین ملامین تاریخ گذشته، این است که رنگ تیره تری دارد و زیبایی خاصی را به همراه خود ندارد.

*برای آماده سازی این محصول می توانید آن را با مقداری آب مخلوط کنید و هم بزنید. هم زدن شما نباید به اندازه ای ادامه داشته باشد که محلول به رنگ شفاف در بیاید. در این صورت می توانید از کاربرد رزین ملامین بهره مند شوید. اگر مدتی هم زدید و محلول شما رنگ شفافی به خود نگرفت، به احتمال زیاد رزین ملامین شما تاریخ گذشته است.

خطرات و پیشگیری از خطرات رزین ملامین

قطعا برای انجام کار با هر چیزی به خصوص در حوزه صنعت، ابتدا باید با خطرات احتمالی آن آشنا باشید. در اینجا ما می خواهیم خطرات و پیشگیری از خطرات رزین ملامین را خدمت شما عرض کنیم. در ابتدا لازم است حتما این را در نظر داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. حتما قبل از کار با رزین ملامین، دستکش و سایر تجهیزات ایمنی را فراموش نکنید. عدم استفاده از لوازم و تجهیزات ایمنی گاهی اوقات می تواند خسارات جبران ناپذیری را به شما وارد کند.

گفته می شود که ریزگردهای رزین ملامین برای ریه سرطان زا است. با اینکه تاکنون صدق این سخن توسط مرجعی تایید نشده است، اما بهتر است در هنگام مخلوط کردن این محلول حتما از ماسک استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که سلامتی شما از هر چیزی مهم تر است، بنابراین در حفظ آن کوشا باشید و تا حد امکان استفاده از لوازم ایمنی را فراموش نکنید.

نکته دیگری که در خصوص خطرات و پیشگیری از خطرات رزین ملامین قابل توجه است، قابل اشتعال بودن این محلول است. از مشخصات رزین ملامین، اشتعال زا بودن آن است. بنابراین توجه داشته باشید که آن را در معرض آتش قرار ندهید تا خدایی نکرده خسارات جبران ناپذیری به شما تحمیل نگردد.

خرید و فروش رزین ملامین

خرید و فروش رزین ملامین به عنوان یکی از ارکان و مواد اولیه صنعتی هم در نوع خود قابل توجه است. مشخصات رزین ملامین با ساختار منحصر به فرد خود، کاربردهای فراوانی دارد و این در عمل باعث می شود که تولید کنندگان هم به صورت مداوم از این محصول استفاده کنند. علاوه بر این، استفاده از لوازم و اشیا براق هم در دکوراسیون مدرن بسیار قابل توجه است و به این ترتیب، خرید و فروش رزین ملامین با رشد قابل توجهی روبه رو بوده است.

شرکت ما امروزه مفتخر است که رزین ملامین را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار دهد. محصولات شرکت ما کاملا اورجینال بوده و مطابق با استانداردهای بین المللی ساخته شده اند. اینکه شما رزین ملامین را با کیفیتی مرغوب و قیمتی منصفانه خریداری نمایید، قطعا مورد پسند شما و هر تولید کننده ای می باشد. حالا این دو عنصر در کنار هم در شرکت ما در اختیار شما قرار گرفته است و شما هم می توانید متناسب با نیاز خود، محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید و از کاربرد رزین ملامین در بخش های مختلف ساختمانی بهره مند گردید.