02188218279-86053927

چرا سازه های بتنی در ساختمان سازی رایج شده است؟

391 بازدید | چهارشنبه 12 خرداد 1400 | دسته بندی : اخبار

یک کارشناس عمران گفت: سازه های بتنی فضای زیادی از ساختمان را اشغال می کند اما به دلیل آنکه استفاده از آن بسیار سریع و آسان است و به سرعت، کار ساخت و ساز به اتمام می رسد، بهره گیری از این نوع سازه بسیار رایج شده است.

کامران عارضی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: سازه های بتنی که در اسکلت ساختمان استفاده می شود در مقایسه با اسکلت فولادی حجم زیادی از فضای ساختمان را اشغال می کنند ولی نگهداری فولاد بسیار سخت است و ظریف کاری های استفاده از سازه های فولادی برای اسکلت ساختمان بسیار بالاست و عوامل جوی روی فولاد اثر می گذارد و مصالحی که باید استفاده شود قیمت بالایی دارد.

وی اظهار کرد: برای انتخاب نوع اسکلت ساختمان باید به آب و هوا و خاک آن منطقه توجه بسیاری کرد و از لحاظ مصالحی که استفاده می شود باید دقت زیادی کرد. در طراحی ها مشخص می شود که از چه نوع فولاد و بتن و سیمان و میلگردی استفاده شود و فولاد باید با چه آلیاژی باشد.

این کارشناس یادآور شد: سازه های فولادی به خاطر انعطاف پذیر بودن در برابر زلزله و بارهای جانبی بسیار مقاوم هستند.

وی با اشاره به مزایای استفاده از اسکلت بتنی ساختمان خاطرنشان کرد: استفاده از سازه های بتنی در ساختمان بسیار سریع و آسان است و به سرعت کار به اتمام می رسد و بهره گیری از آن به همین دلیل بسیار رایج شده است.