02188218279-86053927

دستاوردهای محیط زیستی پتروشیمی بندر امام تشریح شد.

545 بازدید | پنجشنبه 20 خرداد 1400 | دسته بندی : اخبار

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بندر امام، حمیدرضا رستمی مدیرعامل این شرکت و ایرج سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهشهر به همراه جمعی از مدیران و روسای ارشد پتروشیمی بندر امام به مناسبت هفته محیط زیست از مرکز دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی (لندفیل) پتروشیمی بندر امام بازدید کردند.

بخشی از اقدام های محیط زیستی و دستاوردهای پتروشیمی بندر امام در حوزه محیط زیست و مسئولیت های اجتماعی در این بازدید تشریح شد.

پتروشیمی بندر امام در مرکز دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی (لندفیل) خود اقدام های مختلفی به منظور بهینه سازی اجرا کرده است که انتقال پسماندهای داخلی (10 هزار تن)، احیای دیوار کشی و اصلاح شیب بندی حوضچه ها، تخلیه و لایروبی حوضچه مرکزی و کاشت هزار اصله نهال کهور در اطراف این مرکز از جمله آنها به شمار می آید.

اجرای پروژه تصفیه خانه پساب متمرکز پتروشیمی بندر امام با برنامه ریزی دقیق مدیران و تلاش کارشناسان به پیشرفت 76 درصد رسیده است و امید می رود در آینده نزدیک این پروژه بزرگ محیط زیستی به بهره برداری برسد.

این شرکت طرح پالایش آنلاین دودکش های مجتمع را به منظور کنترل فرآیند احتراق با نصب و راه اندازی آنالایزرهای آنلاین روی دودکش ها اجرایی کرد که این اقدام در کنترل آلایندگی و محیط زیست بسیار موثر است.

بر اساس این گزارش، همه پارامترهای گاز خروجی از دودکش های شرکت پتروشیمی بندر امام پارسال در محدوده استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.همچنین پتروشیمی بندر امام سال 99 توانست 83 درصد از مواد هیدروکربنی را که مطابق طراحی در چاله سوخت، سوزانده می شد برای بازیافت از سوی شرکت های مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست بفروشد و مانع انتشار آلاینده ها به محیط زیست شود.

شاخص های آلودگی پساب شرکت پتروشیمی بندر امام با انجام اقدام های کنترلی و اجرای پروژه های محیط زیستی در سال های گذشته روند کاهشی داشته است و با بهره برداری از تصفیه خانه متمرکز شرکت این رقم به صفر می رسد.

شایان ذکر است که پساب خروجی از این تصفیه خانه به وسیله اسمز معکوس تصفیه و بخش عمده ای از آن دوباره در فرآیندهای شرکت استفاده می شود.

پتروشیمی بندر امام پس از 9 سال دوباره واحد آمین را برای شیرین سازی اتان ارسالی به واحد الفین و با هدف کاهش مقدار کاستیک ضایعاتی در واحد NF3 عملیاتی کرد، از سوی دیگر در مدیریت فنی و تولید کیمیا طرح جدا سازی بخش عمده پساب با اسید و جلوگیری از آزاد شدن گاز کلر را اجرایی کرد.

پروژه تصفیه خانه پساب متمرکز پتروشیمی بندر امام جزء بزرگ ترین پروژه های محیط زیستی صنعت نفت به شمار می آید.این شرکت نخستین مرکز دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی (لندفیل) در سطح کشور را دارد که افزون بر پسماندهای خود، پسماندهای دیگر مجموعه ها و شرکت های صنعتی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را در این مرکز امحا می کند.