02188218279-86053927

سولفونات ملامین فرمالدهید چیست و چه کاربردی دارد؟

1073 بازدید | شنبه 22 خرداد 1400 | دسته بندی : مقالات

سولفونات ملامین فرمالدهید چیست؟

سولفونات ملامین فرمالدهید، یک روان کننده (SP) یا فوق روان کننده ارزشمند است که به عنوان افزودنی مهم در فناوری بتن مدرن شناخته می شود. مدتهاست که دانشمندان و تکنسین ها برای نگهداری مایع بتن تازه تلاش می کنند تا انتقال همگن کلیه ذرات در صنعت ساختمان فراهم شود.

تکنیک های سنتی که از فوق روان کننده ها مانند سولفونات ملامین فرمالدهید (SMF) و میعانات نفتالین سولفونات استفاده می کنند، نقش مثبتی در حفظ بتن با سیالیت بالا دارند.

                                                           

فوق روان کننده ها با سطح ذرات سیمان ارتباط برقرار می کنند و شامل پراکندگی و کاهش تمایل طبیعی به لخته شدن در بتن هستند. پلی کربوکسیلات ها (PC) اخیرا در حوزه ساخت و ساز،به عنوان روان کننده برای پراکندگی ذرات سیمان به خصوص در بتن و ملات مورد استفاده قرار می گیرد.

از طرفی سولفونات ملامین فرمالدهید (SMF) به عنوان یک عامل کاهنده آب در بتن نیز شناخته می شود. در حال حاضر پیش بینی ها نشان می دهد که با مشکل کمبود منابع آب در آینده نه چندان دور روبرو هستیم، بنابراین فوق روان کننده ملامین مزیت زیادی دارد و می تواند در بهبود این موضوع به ما کمک می کند.

فوق روان کننده ملامین به دلیل پایداری حرارتی بی رنگ و غیر سمی بودن، یکی از متداول ترین ها در زمینه تولید بتن است، به دلیل فرآیند پیچیده تولید،قیمت خرید این محصولات گرانتر از مصالح معمولی است.

باید توجه داشت که صنعت ساخت و ساز روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است و برای بهبود عملکردها این حوزه توسعه فوق روان کننده با عملکرد بالا ضروری است.

این ماده به صورت پودر سفید یا مایع زرد کم رنگ موجود می باشد که حلالیت بالایی در آب دارد. PH این ماده بین 9-7 می باشد و میزان رطوبت این ماده در دوحالت پودری و مایع کمتر از 4 درصد تعریف شده است. این ماده در حدود 0.3 تا 0.4 دارای کلراید است.

سولفونات ملامین فرمالدهید را می توانید در دو حالت پودر و مایع از مراکز فروش و تامین کننده معتبر با قیمت مناسب تهیه کنید.

کاربرد سولفونات ملامین فرمالدهید

سولفونات ملامین فرمالدهید (SMF) پلیمری است که در سیمان ها و فرمولاسیون های مبتنی بر گچ استفاده می شود تا محتوای آب را کاهش دهد، در حالی که سیالیت و کارایی مخلوط را نیز افزایش می دهد (روان کننده بتن). در بتن ها، افزودن SMF در یک طراحی مخلوط مناسب منجر به تخلخل کمتر، مقاومت مکانیکی بالاتر و مقاومت بهبود یافته در برابر محیط های تهاجمی می شود.

شرکت تولیدی و بازرگانی شبانکو قادر است این مواد را به صورت اسپری خشک شده (غلظت جامد بالاتر از 94%)، و نیز به صورت پودر برای استفاده در ملات و سیمان و همچنین ترکیبات گچ به مشتریان خود در سراسر کشور ارائه دهد. پودر SMF عمدتا به عنوان فوق روان کننده یا کاهنده آب با دامنه بالا استفاده می شود.SMF به عنوان یک پلاستیک کننده با اثر عقب انداختن، تسریع یا حبوبات هوا یک افزودنی است.

شرکت تولیدی و بازرگانی شبانکو، سولفونات ملامین فرمالدهید را به صورت مایع نیز تامین می کند.این موضوع به طور معمول در بتن غیر مسلح، مسلح و تحت فشار، کف گچ و سایر کاربردهایی که از گچ استفاده می شود به کار گرفته می شود.

از دیگر کاربردهای مهم سولفونات ملامین فرمالدهید می توان به مواردی مانند: استفاده در حوزه ساخت و سازهای حجیم، استفاده در ماده ضد آب در بتن، استفاده به عنوان دوغاب کشی ساختمانی، استفاده در کارهای گچ کاری و مهمتر از همه استفاده به عنوان روان کننده بتن اشاره کرد.

البته در حوزه ساخت مصالح جدید مانند ظروف نسوز، ورقه های دکوری خاص، تخته وایت برد و انواع مبلمان نیز کاربرد دارند.

 

                                                   

مهم ترین مزیت، فایده، سود و منفعت سولفونات ملامین فرمالدهید عبارتند از:

*بهبود قابل ملاحظه کارایی بتن بدون افزایش آب یا خطر جداسازی

*تنظیم طبیعی بدون عقب ماندگی حتی در صورت مصرف بیش از حد

*به عنوان یک کاهش دهنده آب، تا 20% کاهش آب

*40% افزایش کیفیت و کارایی بتن در مقاومت 28 روزه

*افزایش مقاومت بعد از 8 ساعت

*افزایش مقاومت در برابر سرما

*افزایش تنگی آب

مهم ترین کاربرد سولفونات ملامین فرمالدهید عبارتند از :

*قابلیت استفاده در تیرها و اسلب ها

*قابلیت استفاده در پل ها و سازه های کنسولی

*قابلیت استفاده در بتن پیش تنیده

*قابلیت استفاده در تولید تخته کف

*قابلیت استفاده در دیوارها و ستون ها

*قابلیت استفاده برای گچ با مقاومت بالا

*قابلیت استفاده برای خود تسطیح گچ

*قابلیت استفاده برای گچ دیواره

*قابلیت استفاده برای پودر بتنه بر پایه گچ و غیره

                                                  

خرید و فروش سولفونات ملامین فرمالدهید

به دلیل اهمیت بالای استفاده از سولفونات ملامین فرمالدهید در حوزه ساختمان و بتن، این روزها مراکز زیادی در کشور وجود دارد که در این زمینه فعالیت می کنند، خریداران می توانند برای خرید ارزان قیمت به چنین مراکزی مراجعه کنند.

اگر مدتی است که به دنبال پیدا کردن مرکز معتبر فروش سولفونات ملامین و دیگر افزودنی های مهم بتن هستید، به مکان مناسبی آمده اید، شرکت تولیدی و بازرگانی شبانکو محبوب ترین و معتبرترین ارائه دهنده قیمت ارزان سولفونات ملامین فرمالدهید درجه یک در کشور است. شما می توانید با مراجعه به این مرکز با مشخصات محصول و مهم ترین ویژگی های آن آشنا شده و مشاوره رایگان در این زمینه از شرکت تولیدی و بازرگانی شبانکو دریافت کنید.

شرکت تولیدی و بازرگانی شبانکو مورد اعتماد میلیون ها خریدار صنعتی است که سالهاست از محتوا، محصولات و تخصص ما استفاده می کنند. ما روزانه به خریداران، مهندسان و متخصصان زیادی در مجموعه خود خدمات ارزان قیمت ارائه می دهیم. این شرکت با داشتن یک تیم اختصاصی از متخصصان به شما اطمینان می دهند شما همیشه بهترین و درجه یک ترین سولفونات ملامین فرمالدهید را از ما خریداری خواهید کرد.

نحوه تولید سولفونات ملامین فرمالدهید

همانطور که گفته شد سولفونات ملامین فرمالدهید یکی از سخت ترین پلیمرهای حرارتی است که خواص و عملکرد خوبی را فراهم می کند. این یک آمینو رزین است و دارای مزایای مختلف مانند:

*مقاومت در برابر رطوبت و صافی

*مقاومت در برابر جوش بسیار عالی

*شفافیت

*سختی بهتر

*ثبات حرارتی

*مقاومت در برابر خراش

*مقاومت در برابر سایش

*بازدارنده شعله

فرآیند تولید سولفونات ملامین فرمالدهید، شامل متراکم سازی ملامین و فرمالدئید یا پیش ماده فرمالدئید ( به عنوان مثال پارافورمالدئید ) در یک مخلوط آبی با PH در محدوده 8 الی 10 برای تشکیل مخلوط واکنش حاوی یک محصول چگالش ملامین و فرمالدئید است.

سپس محصول میعان در یک مخلوط آبی با 8-10 PH، ترجیحا 8-9 PH با یک ماده سولفوناته کننده واکنش داده و مخلوط حاوی محصول میعانات سولفوناته تولید می شود. سرانجام، پلیمریزاسیون با میعانات سولفوناته مذکور در یک مخلوط آبی با 5-7 PH، یک محصول رزین تشکیل می دهند. در این فرآیند، حداقل یکی از مراحل سولفوناسیون و مرحله پلیمریزاسیون تحت فشار سوپرمسفر(به طور کلی 35 تا 483 کیلو پاسکال) و در دمای بالا،  در مورد سولفوناسیون انجام می شود.

فرآیند اساسی در تولید سولفونات ملامین فرمالدهید شامل انجام سولفوناسیون فرمالدئید قبل از چگالش ملامین و فرمالدئید یا واکنش به تمام ملامین، فرمالدئید یا پیش ساز و عامل سولفوناتور است که همگی تحت فشار فوق گرماسازی قرار دارند. محلول آبی حاصل، با رزین خشک استخراج شده از آن، محتوای نمک کمی دارد و به عنوان فوق روان کننده مخلوط بتن مناسب است.

البته توجه داشته باشید که روش فوق ممکن است با دیگر روش های تولید سولفونات ملامین فرمالدهید در جهان متفاوت باشد، زیرا با گسترش علم و فناوری روز به روز روش های پیشرفته امروز جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی می شود.

سولفونات ملامین فرمالدهید را می توان جداگانه به بتن مخلوط تازه یا مستقیما به آب مخلوط کن قبل از افزودن آن به سنگدانه ها اضافه کرد. هنگامی که به طور جداگانه به بتن تازه مخلوط شده اضافه می شود، باید حداقل یک دقیقه در هر متر مکعب اختلاط بیشتر انجام شود.

                                               

شرایط نگهداری سولفونات ملامین فرمالدهید

بنا به گفته متخصصان در این حوزه، ماندگاری سولفونات ملامین فرمالدهید حداقل 12 ماه در صورت نگهداری صحیح در بسته بندی اصلی باز نشده است.

شرایط ذخیره سازی: در یک منطقه خشک بین 5 درجه سانتی گراد تا 35 درجه سانتی گراد. از نور مستقیم خورشید باید محافظت شود. معمولا نوع پودری این محصول در کیسه 25 کیلوگرمی برای خریداران در بازار عرضه می شود و نگهداری آنها بسیار راحت است.

شرکت تولیدی و بازرگانی شبانکو یک فروشنده معتبر و برتر در کشور است که خریدار سولفونات ملامین فرمالدهید می تواند با مراجعه به این شرکت تولیدی بهترین و ارزان ترین محصول را برای خود خریداری کنید.

 

  1. https://www.hindawi.com
  2. https://www.sciencedirect.com